SMARTZOCKS SVERIGE AB
LEVERNAS & RETURPOLICY
Storlekar:
Använd storleksguiden, siffrorna som visas i alternativen är skostorleken. Strumpstorlek & skostorlek är två olika saker. Vi har valt att skriva skostorleken då det blir mindre förvirrande för kunder samt enklare att följa. Strumpstorleken står i storleksguiden samt på paketeringen.
Leverans information
Smartzocks Sverige AB skickar sina paket med Postnord. Frakten i Sverige är alltid helt gratis. Som kund har du även alternativ att välja expressleverans. Detta innebär en extra kostnad på 19kr.
Leveranstider:
Vanlig frakt: 2-3 arbetsdagar
Express frakt: 1-2 arbetsdagar
Detta gäller inom hela Sverige.
Dina rättigheter
Du som konsument har 14 dagars ångerrätt på dig att returnera varor köpta från Smartzocks.com. Ångerrätten träder i kraft när du hämtat ut ditt paket från postombud eller eventuellt levererats hem till brevlådan. Returen skall ha blivit skickad inom 14 dagar och Smartzocks Sverige AB ska ha underrättats via kontaktformulär eller via e-post.
Vi erbjuder även trettio dagars kundnöjdhetsgaranti. Vilket betyder att om du av rättslig anledning inte skulle vara nöjd med strumporna de första trettio dagarna så får du pengarna tillbaka. Skulle du dock inse att du är onöjd av någon anledning när trettio dagar har passerat så får du gärna kontakta oss och förklara varför, så kan vi tillsammans titta på en lösning.
Av hygieniska skäl accepterar vi dessvärre ej returer av varor som är använda, har bruten förpackning, är skadade, köpta på rea eller är köpta med presentkort.
Varor som beställts online skall returneras till vår adress som är:
Smartzocks Sverige AB
Vesslevägen 5A
70348 Örebro, Sverige.
Returer & återbetalning
Notera att vi ej erbjuder fria returer och att du själv står för returfraktens kostnader. Välj den frakttjänst du föredrar för att skicka tillbaka dina varor till oss. Vi tar heller ej ansvar för varor som kommit bort under returfrakten.
Vi förstår att det finns fördelar med fria returer, men det finns samtidigt nackdelar att överväga. Vi behöver alla ta vårt ansvar och skydda vår fina planet mot ett överflöd av returer endast för att man vill se och klämma. Tänk på att varje transport har en negativ effekt på miljön.
Ha i åtanke att alla varor måste vara oanvända med etiketter intakta, annars kan vi tyvärr ej godkänna eran retur. För alla 5-PACK som ej blir accepterade enligt vår policy så blir det avdrag på ordinarie pris 129:- för kunden. Detta gäller oavsett om rabattkod eller eventuell mängdrabatt har tillämpats. Din retur behandlas inom 21 arbetsdagar från det att ditt paket kommit tillbaka till oss. Du kommer då att få ett mail med mer information om hur din retur har hanterats och om återbetalning blir accepterad så tar det ca 2-5 bankdagar för pengarna att hamna på kontot, samma gäller tillgodokvitto. Observera att du ej får tillbaka den ursprungliga leveranskostnaden om sådan finns.
Återbetalning sker via samma betalningsmetod som användes vid beställning.
Om du vill byta din vara mot en annan färg eller storlek, vänligen lägg en ny beställning direkt för att försäkra dig om att du får den vara du önskar.
Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du rätt att reklamera fel på en vara inom tre år från det datum du tog emot varan, under förutsättning att felet är ursprungligt. Ett ursprungligt fel behöver inte visa sig direkt. Men observera att du måste kontakta oss gällande reklamationen “inom skälig tid” efter du upptäckt felet, inom två månader räknas som skälig tid. Kontakta oss via det kontaktformulär som du finner under “kontakt” på vår hemsida. Beskriv felet och bifoga bilder på skadan, gärna tagna ur olika vinklar.